Õppejõudude poolt saime järnevad korraldused algavaks tööks:
- Lamenukk animatsiooni loomine
- Animatsiooni loomise etapid ja ettevalmistamine
- Kaadriplaanid stsenaariumis
- Movie Maker videomontaaž
- Lõimimine KELA RÕK’ga
Kuna eenevalt oli teada, et kooli võiks kaasa võtta oma kaamera ja võimalusel ka statiivi oli meie pildistamise töö tänu Jane kaasa toodud statiivile ja heale kaamerale väga lihtne oli olemas kindel tasapind, sest teada olevalt on lamenukk animatsiooni puhul vaja pildistada ülevalt alla ja liigutada esemeid väga tasakesi erinevatesse asenditesse, et tekiks liikuv pilt.
Meie grupp planeeris oma animatsiooni sisuks idee, "kanna helkurit". Nii jagasime päev enne loengut kõigi nelja vahel ära, kes mis detailid välja lõikab, prindib valib, et hilisemalt saaksime koolis koheselt asuda animatsiooni jäädvustamise juurde.
Pildistamise osa võttis enda peale Jane, kuna ta oli oma kaameraga rohkem sina peal ja minu, Mileni ning Reti ülesandeks jäi erinevate detailide liigutamine. Ilmselt pildistamise kõige raskem osa oli lehe detailide meelde järmine, millist puulehte on parasjagu vaja liigutada ja kui palju ja teised sellega seonuvad probleemid.
Pildistamine võttis küll omajagu aega, kuid usun et saadud tulemusega jäime me kõik neli rahule.
Pildistamise osale järgnes moneerimise, selleks kasutasime Movie Makeri programmi, kus koostöös sai arutatud, kui kiiresti on vaja pildid liikuma panna ja millise üleminekuga peaksid pildid liikuma. Kui pilt oli saadud liikuma järgnes video helindamine. Helindamisega sai samuti algust tehtud koolis, kus kasutasime heliklippe Soundbible.com lehelt sealt jäi vaid otsida meile sobivad helid.
Usun, et meie tulemus oli väga õpetlik, meid kui tulevasi õpetajaid kindlasti palju arendav.
Kindlasti oleks huvitav ka lasteaia kontekstis koos lastega analoogset animatsiooni luua. Lähtuvalt laste vanusest peaksid 6-7 aastased lapsed juba väga edukalt selle animatsiooni liigiga toime tulema.
(Video võetud Jane Youtube kanalilt)
Videos nähtu eesmärgistamine:Üldoskustena: Laps oskab liikluses ohutult liigelda
Mina ja keskkond: Laps märkab nähtusi ja muutusi looduses (mis aastaeg on videos)
Keel ja kõne: Laps jutustab videos nähtud ja suudab nähtut mõtestada
Matemaatika: Laps oskab loendada mitut erinevat looma ta videos nägi
Kunst: Laps vaatleb videod ja oskab seda kirjeldada
Muusika: Laps oskab kirjelda kuuldud helisid
Grupis osalesid peale minu: Jane, Milen ja Reti
No comments:
Post a Comment