Kuidas mina, kui
haridustehnoloog alustasin animatsiooni töö kavaldamist lasteaias. Kogu protsess algas lapsevanemate nõusoleku küsimisega, et võiksin oma õppetöö raames vajadusel jäädvustada nende last animatsiooni loomise protsessis. Kui allkirjad ja nõusolekud saadud arutasime rühma õpetajatega läbi, et kogu praktilist protsessi alustan sellest, et kasutan
kaamerat lasteaia tava tegevuste jäädvustamiseks, ilma et ma seletaks eelnevalt
lastele täpselt, miks ja milleks ma fotosid teen. Nii mõnelgi lapsel tekkis
kaamerat ja mind pildistamas nähtes huvi, minu tegevuse üle, ning see oligi
minu eesmärk, tekitada lastes huvi minu tegevuse vastu.
Eesmärgiks võtsin endale
pildistada ülesse laste kunstitegevus ehk vaiba põimimise protsess, ning panna
see hiljem animatsioonina liikuma. Kuna ma ei andnud lastele soovitusi, et nad
võiks teha põimimise liigutusi aeglaselt ja sujuvalt tuli video kokku pandud kujul
pisut hüplev, kuid usun, et piltidest tekkis siiski liikuv pilt ehk
animatsioon.
Kui animatsioon oli kokku
monteeritud hakkasin ma esimest korda
lastega koos arutama, mida ma eelnevatel päevadel olin teinud.
Jagasime rühmalapsed 5 liikmelisteks gruppideks ja tegelesin iga grupiga individuaalselt. Esmalt uurisin lastel, kas nad on kuulnud üldse sõna animatsioon ja mida see tähendada võiks. (Oma üllatuseks teadis üks 6 aastane tüdruk seletada, väga lihtsalt ja loogiliselt, et tegu on videoga, mis koosneb paljudest piltidest, mis on üksteise järgi kiiresti liikuma pandud.)
Kuid kuna paljud lapsed ei olnud antud mõistest teadlikud näitasin ma eelmisel päeval valminud pilte ja see järel kokku pandud videod. Nii said lapsed aimu, kuidas animatsioon ehk multifilm valmib. Praktika jooksul oli minu ülesandeks tehnoloogina, koostöös lastega läbi teha animatsiooni liik piksillatsioon, ehk kus tegelasteks on inimesed, andsin ma lastele mõista, et kui me hakkame jäädvustama oma multifilmi peavad nende kehastatud tegelased liikuma nagu robotid, sammsammu haaval, aegluubis. Tegime see järel katsetusi, kuidas ennast aeglaselt liigutada ja nii saigi soovitud teema lastele kergesti selgeks tehtud.
(PS! Kui video ei avane siis lülita AdBlock välja)
Kuidas me koos lastega
alustasime kavandamise protsessi, kuna animatsiooni mõiste oli selgeks saadud,
kogunesime järgmisel päeval kõik hommikuringis ja valisime lähtuvalt nädala ja
kuu teemast välja kaks muinasjuttu NAERIS ja KAKUKE. Nii jagunesid lapsed kahte
gruppi.
Esmalt said lapsed
individuaalse ülesande, saadud muinasjutust pidid nad kavandama joonistuse koos
tegelaste ja taustaga.
Muinasjutt "Naeris"
Muinasjutt "Naeris"
Muinasjutt "Kakuke"
Muinasjutt "Kakuke"
Kui joonistused olid valminud kogunesid kaks gruppi
eraldi kokku, kus valiti koos, milline laps, millist tegelast hakkab kehastama.
Kui tegelased olid ära jaotatud jätkus protsess maskide valmistamisega. Iga
laps sai 1 pabertaldriku, millest ta pidi ise vastavalt oma tegelaskujule
valmistama.
Valminud maske rakendasime hiljem animatsioonis. Seejärel
etendasime oma muinasjuttu korra veel kiirelt läbi ja asusime animatsiooni
pildistamise juurde.
No comments:
Post a Comment