Kuna minu 4.-5. aastased ei ole kõik veel oma nime kirjapildis kindlad tegime selle kinnistamiseks robotaluse. Aluse peale sai ruudustiku kirjutatud kõigi laste nimed ja ka õpetajate nimed. Samuti lisasime antud ülesande juurde ka A hääliku määramise nime alguses, keskel või lõpus. Lapse ülesanne oli eelneva lapse nime juurest robot programmeerida enda nime ruudu peale. Laps kinnistas sellega teadmise oma nime kirjapildi osas. Samuti pidi laps juurde lisama, kas tema nimes on häälik A ja kas antud häälik asub nime alguses, keskel või lõpus. Mõningatel juhtudel oli häälik nime kahes eri kohas. Lapsed väga terasel vastasid ilma pikema mõtlemata hääliku asukoha õigesti.
Lastejaoks oli tegevus huvitav ja mina õpetajana sain ühendada kolm olulist eesmärki 1) Laps tunneb oma nime kirjapilti 2) Laps oskab leida häälik A-d nimes ja määrata selle asukohta 3) Laps harjutab roboti programmeerimist punktist A punkti B.
Kindlasti on ka edaspidi teiste erinevate häälikute harjutamise juures antud robot alust väga hea kasutada.
No comments:
Post a Comment