Monday, November 20, 2017

ÕPPETEGEVUSE PLANEERIMINE JA KAVANDAMINE- kasutades IKT- vahendeid

ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA

Kuupäev:
Laste vanus: 6-7      Laste arv:   6  
Üliõpilane: Kertu
Teema: Ehitame maja
Eesmärgid:
Üldoskused: Laps oskab kasutada digitaaltehnoloogilisi vahendeid (kaamera, Blue Bot)
Mina ja keskkond: Laps oskab nimetada maja ehituseks kasutatavaid materjale
Keel ja kõne: Laps suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda, vastates õpetaja suunavatele küsimustele
Matemaatika: Laps suudab erinevatest kujunditest moodustada pildi
Kunst: Laps kasutab kunstitöö loomiseks erinevaid vahendeid (vildikad, Blue Bot robot)
Liikumine:
Muusika:
Vahendid: A2 paber, Blue Bot robot, vildikad, kaamera, satiiv, arvuti
Ettevalmistus: Lapsed teavad kuidas kasutada kaamerat ja Blue Bot robotit. Õpetaja otsib välja sobiva suurusega paberi ja vajaminevad vahendid, asetab kaamera õigesse asendisse.

Tegevuse käik


Tegevuse osad
Õpetaja tegevus, käsitletavad alateemad, olulisemad mõisted, küsimused, kasutatavad meetodid, võtted
Vahendid
I Sissejuhatus
Õpetaja moodustab lastest 5-6 liikmelised grupid ja iga grupp saab teemaks koostada Blue Bot robotiga pilt, milles oleks kasutatud erinevaid kujundeid.
Õpetaja küsib lastelt,, Mis ilm täna väljas on“ Lapsed kirjeldavad just maha sadanud esimest lund ja otsustavad lähtuvalt sellest joonestada Blue Botiga ülesse maja mille ümbruses on lumest valmistatud lumememm.


Blue bot robot, A2 paber, vildikad
II
Põhiosa
Lapsed otsustavad, et alustavad oma joonistuse jäädvustamist majast. Peale igat Blue Botiga sõidetud sammu jäädvustab üks laps kaameraga 2 pilti, mis järel jätkab Blue Bot samm- sammult oma liikumist, korda mööda pildistamisega. Lapsed vahetavad korda mööda pildistajat ja Blue botiga sõitjat ning nii valmivad pildi kontuurid. Kui kõik detailid on jäädvustatud, jäetakse Blue Bot robot kõrvale ning lapsed hakkavad detaile vähe haaval värvima, jäädvustades ka see protsess samm haaval piltidena ülesse.
Õpetaja uurib suunavate küsimustena juurde, milliseid materjale kasutatakse päris maja ehitamisel, milliseid ehitusmaterjale lapsed teavad.
Õpetaja kiidab lapsi töö tegemise juures.
Blue bot robot, A2 paber, vildikad, kaamera, satiiv
III
Lõpetav osa
Blue bot roboti abil valmib joonistus, mis on ülesse pildistatud samm-haaval nii et seda hiljem animatsioonina liikuma saaks panna.
Õpetaja laeb pildid arvutisse ja paneb selle laste jaoks animatsioonina liikuma.
Õpetaja uurib, mida lapsed arvuti ekraanil nägid, mis värvi on erinevad detailid ja milliseid kujundeid kasutasid lapsed oma pildi loomisel.
Lapsed saavad üks haaval väljendada oma arvamust.
Õpetaja tänab lapsi tubli töö eest.
Valminud joonistus, arvuti, animatsioon

Töö protsess piltidena:






Valminud animatsioon: 


No comments:

Post a Comment