"Robootika
vahendid lasteaias - vajaduste hindamine"
Kuna pole siiani Robootikaga ja selle vahenditega kokku
puutunud ei oska ma öelda kui oluline on seda alushariduses arendada. Kuid kuna
Robootika iseenesest on huvitav, oleksin väga huvitatud andud teemas ennast
rohkem arenda.
Selleks proovisin otsisin rohkem informatsiooni ja täpsemat
seletuse, millega siis tegu on. Internetist otsides tõmbas esmalt mu huvi IKT
haridusprojekt ProgeTiiger. Programmi eesmärk on tõsta õpetajate tehnoloogilist
kirjaoskust ja digipädevust. Programm toetab õpetajaid ja juhendajaid
tehnoloogilise kirjaoskuse arendamisel ning annab õpetajale ülevaate, kuidas
saaks antud teemat lõimida õppetöös eri ainevaldkondades. Seega on tegu
programmiga, mida kindlasti peaks iga õpetaja läbima, et antud teemas ülevaadet
saada.
ProgeTiiger üritab tõsta ka laste ja noorte huvi, oskusi ning
kaasatust inseneriteaduste vastu, suurendada tehnoloogiategevuste kättesaadavust.
Kuna tihti pole lasteaias vajaminevaid vahendeid võiks
õpetaja üks eesmärk olla lapsi suunata väljaspool lasteaed erinevatesse
õpitubadesse. Robootika valdkonnas on ProgeTiigri õpitoad pea igas Eesti
piirkonnas kättesaadavad. Kokku korraldatakse 97 õpituba ning need on lastele
ja noortele vanuses 5-20 eluaastat tasuta.
Õpitubades luuakse animatsioone, mänge ja mobiilseid äppe,
ehitatakse ja programmeeritakse roboteid, tutvutakse 3D-maailmaga, disainitakse
nutikas kodu jpm. Lastele soovitakse näidata, et tehnoloogia kasutamise kaudu
saab arendada oma loovust, probleemi lahendamise oskust ja koostööd.
Kindlasti peaks iga lasteaia juhtkond teadma, et HITSA toetab
läbi ProgeTiigri programmi alus, üld- ja kutseõppeasutustel tehnoloogiliste
seadmete soetamist. Seadmeteks võivad olla näiteks mikrokontroller
arendusplaadid, robootika komplektid ja nende riistvaralised lisad,
elektroonika-mehhaanika KIT-id ning 3D-printer KIT-id.
Seega tuleks kindlasti õpetajate seas antud programmi jagada,
et igal õpetajal oleks võimalus läbida koolitus, mis järel kindlasti teha
HITSA-le taotlus, mis võimaldaks lasteaeda saada erinevaid vahendeid ning
seejärel hakata saadud teadmisi läbi vastavate vahendite lastele edasi andma.
Nii mitmekesistuks laste arusaam robootikas ja haridustehnoloogiliste vahendite
suhtes.
No comments:
Post a Comment